Imagen
Cabecera santa maria
Imagen
Logo HUSM
Hospital Universitari Santa Maria Back to top

Com arribar

Av. Alcalde Rovira Roure, 44
25198 Lleida
España

Veure a Google Maps

Com visitar-se

Les Consultes Externes estan ubicades a la planta baixa de l’hospital.

Quan arribeu a l’àrea de Consultes Externes on esteu citats, és imprescindible passar la Targeta d’Identificació Sanitària (TIS) per tal que el personal administratiu confirmi la vostra arribada i realitzi l’admissió de la visita als sistemes informàtics de l’hospital.

Si teniu cita concertada cal que valideu la vostra visita passant prèviament pels caixers i presentant la targeta sanitària pels lectors.

1

Recollir tiquet

Recolliu el tiquet que el caixer us imprimirà. Cal que el conserveu fins que es realitzi la visita.

2

Consultar informació

El tiquet imprès us indicarà la sala d’espera i consulta on us heu d’adreçar.

3

Sala d’espera

Un cop a la sala d’espera corresponent, us apareixerà a les pantalles el codi que teniu al tiquet imprès indicant que ja podeu passar a consulta.

Imatge
Targeta
Targeta sanitària

Sempre que vinguis a consultes externes, porta la targeta sanitària. T’identifica i et permet accedir als centres i serveis del sistema sanitari públic. D’altra banda, si has canviat de domicili o telèfon, avisa’ns i actualitzarem les teves dades.

Imatge
Lector de consultes externes

El dia de la visita, quan arribis al centre, abans d’entrar a la consulta, has de fer el tràmit de confirmació de visita mitjançant les pantalles d’admissió ràpida. Hauràs de passar el codi de barres de la targeta sanitària pel lector de la pantalla.

Accedir a l’hospital per la porta principal o la d’urgències de Salut Mental.

Dirigir-se al taulell d’urgències identificant-se amb la TIS, targeta de mútua o altre document i seguir les instruccions del personal que l'atendrà.

Com ingressar

Hospitalització programada

Si teniu un ingrés planificat, cal que us adreceu al Servei d’Urgències de l’Hospital. Podeu accedir per la porta principal de l’Hospital o directament per l’accés d’urgències.

Imatge
Targeta

Targeta Sanitària Individual (TSI)

Imatge
Persona

Document d’identitat acreditatiu (DNI, NIE o passaport)

Imatge
Document

Autorització de l’asseguradora corresponent (si és el cas)

En el moment de l'ingrés el personal d’infermeria us col·locarà la polsera identificativa al canell i us donarà la informació i documentació necessària per acabar de formalitzar l’ingrés. Posteriorment, un/a ajudant sanitari us acompanyarà a l'habitació on ingressareu.

Faciliteu les dades d’un familiar de contacte (nom i telèfon) i en cas de ser beneficiari de la targeta sanitària individual Cuida’m presenteu-la perquè el personal sanitari que l’atén estigui degudament informat.

Imatge
Telèfon

Telèfon
973 72 72 22

Imatge
Localització

Localització
Av. Alcalde Rovira Roure, 44

Imatge
Rellotge

Horaris
Obert les 24 hores del dia

En arribar a la unitat d’ingrés, us rebrà el personal sanitari de la unitat per fer l’acollida, comprovar la seva identitat i acompanyar-lo a la seva habitació.

Al braçalet que li han posat quan heu fet l’ingrés hi consten nom, cognoms, data de naixement i número de la història clínica. El braçalet no s’ha de treure durant els dies que duri l’ ingrés, ja que serveix per evitar confusions amb altres pacients. La vostra identitat es verifica sempre abans de fer algun procediment.

Heu de comunicar al personal d’infermeria si es preneu alguna medicació perquè el metge/essa responsable en tingui coneixement. Sempre que sigui possible porteu la recepta mèdica o el prospecte dels medicaments. És important informar de qualsevol al·lèrgia o problema que hagi tingut amb medicaments, aliments o altres productes. Qualsevol dubte que sorgeixi pregunteu-ho al personal sanitari.

  • Targeta sanitària
  • Document d’identitat acreditatiu (DNI, NIE o passaport)
  • Bossa de mà
  • Medicació habitual
  • Necesser amb articles d’higiene personal
  • Pròtesis dentals, audiòfons, ulleres...
  • Sabatilles tancades pel taló
  • Xancletes (en cas que us hagueu d’utilitzar la dutxa)
  • Una bata (en cas que hagi de passejar pel passadís)
  • CPAP (si en porta)

Si s’utilitzen pròtesis dentals han de guardar-se als recipients específics que li facilitarà el personal sanitari. Les pròtesis auditives, ulleres, etc., assegureu-vos de guardar-les en un lloc segur. Informeu del seu ús al personal d’infermeria per evitar pèrdues o desperfectes.

Per tal d'assegurar el vostre benestar, no es permet l'estada de més d'un acompanyant per pacient. No es recomana la presència de menors de 12 anys a les unitats d'hospitalització. En el cas de visita d'un menor podrà anar acompanyat d'un adult.

Respectar el silenci

El silenci és molt important als centres hospitalaris. El descans durant el dia i a la nit influencia favorablement en la recuperació dels pacients. S’ha tenir el volum dels mòbils, televisions i altres baix, i caldrà apagar-los si així ho indica el personal sanitari o un altre pacient. Es recomana l’ús d’auriculars en els dispositius propis. Cal mantenir el telèfon mòbil en mode silenci i evitar-ne l’ús durant la visita del personal sanitari. Quan parleu al passadís o a les habitacions, feu-ho en veu baixa.

No portar objectes de valor

No porteu objectes de valor ni diners durant l’estada, i en cas de portar-los, l’hospital no es fa responsable de la pèrdua i/o furt. L’hospital té a la seva disposició una caixa de cabdals. Per fer-n’hi ús cal informar al personal sanitari.

Col·laborar amb el personal sanitari

La vostra participació i implicació és molt important. Us convidem, al pacient i/o familiar/cuidador, a col·laborar amb el personal sanitari per promoure, mantenir i millorar la vostra salut i autonomia. L'acompanyant haurà de sortir de l'habitació en cas que el personal sanitari li demani.

Informació médica

La informació mèdica us la donarà el personal mèdic en les hores establertes en cadascuna de les unitats d'hospitalització. Consulteu-ho a la normativa que trobareu a l’habitació.

Alimentació durant l’ingrés

L’alimentació forma part del tractament, per tant l’elaboració de la dieta dels pacients està supervisada pel Servei de Dietètica i Nutrició amb l’objectiu d’adequar-la a cada situació mèdica. Cal recordar al personal d’infermeria si el pacient té algun tipus d’intolerància, al·lèrgia o restricció. No s’han de menjar o beure aliments que no estiguin inclosos a la dieta, excepte si el personal mèdic ho autoritza. No s’ha de guardar cap aliment a l’habitació perquè podrien ocasionar problemes sanitaris.

Els horaris aproximats són:

  • Esmorzar: 9:00 h
  • Dinar: 13:00 h
  • Berenar: 16:00 h
  • Sopar: 19:30 h
Prevenció de les infeccions

Durant l'assistència sanitària hi ha el risc d'infecció per microbis propis o d'un altre pacient. Per aquest motiu:

  • Feu ús de la solució alcohòlica tant en l'entrada com a la sortida de l'habitació
  • Renteu-vos sempre les mans amb aigua i sabó, durant almenys 20 segons, després d’haver utilitzat el bany, abans de menjar o després de tocar un objecte que estigui brut. Les mans s’han de mantenir sempre netes.
  • No s’ha de visitar ningú a l’hospital si s’està refredat o símptomes compatibles amb malestar general.
  • Cal evitar tocar embenats o equips de sèrum del pacient.
Neteja de l’habitació

La neteja de l’habitació es fa cada dia, habitualment al torn de matí. Si l’habitació necessita neteja, cal que ho comuniqueu al personal d’infermeria. Els acompanyants han d’esperar a la sala d’espera de la planta durant la neteja i sempre que l’equip assistencial així ho requereixi.

Preparació per a l’alta hospitalària

S’informa del dia d’alta amb 24-48 hores d’antelació, tot i que aquest període pot variar segons la situació clínica. En general i sempre que sigui possible, es procura donar les altes abans de les 12 hores del migdia. A l’alta, se li dóna al pacient la informació i la documentació sobre el que cal fer en relació al tractament i a les visites posteriors.

També es proporciona un informe d’alta mèdica i un informe d’alta infermera amb el diagnòstic, les recomanacions de tractament i les mesures generals que cal seguir al domicili, així com els signes d’alarma davant dels quals el pacient ha de estar atent.

Si decidiu abandonar l’Hospital sense l’alta mèdica, haureu de signar un document d’alta voluntària, assumint la responsabilitat.

Les habitacions són compartides. Per tal de respectar la intimitat i el descans dels pacients, recomanem que les portes de les habitacions estiguin tancades excepte en aquells casos en què, el personal sanitari estableixi el contrari. Us demanem que respecteu les normes de convivència i no utilitzeu la zona ni el mobiliari del vostre company/a d'habitació. És necessari que les habitacions estiguin ordenades i lliures d’obstacles que dificultin la feina dels professionals.

El llit i el bany són d'ús exclusiu del pacient.

Si es comparteix habitació és possible que se senti informació mèdica de l’altra persona, per la qual cosa es recorda que un dels deures recollits a la Carta de Drets i Deures de la Ciutadania en relació a l’assistència sanitària és el de respectar la intimitat i la confidencialitat de terceres persones.

Per privadesa i confidencialitat no es permet l’ús de càmeres o aparells d’enregistrament.

Està prohibit fumar en tot el recinte hospitalari (Llei 42/2010). Si esteu ingressats i sou fumadors, i durant la vostra estada necessiteu ajuda per tal de no fumar, expliqueu al vostre metge/essa o infermera la vostra situació perquè us pugui ajudar.

Acompanyants i visites

Per norma general, a les habitacions es permet un màxim d’un acompanyant per pacient, i sempre preval el criteri assistencial. Qualsevol excepció al protocol de visites serà valorada per l’equip assistencial i gestionada des de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació de l’Hospital.

L’horari de visites de pacients hospitalitzats és de 12 h a 14 h i de 18 h a 20 h. Quan entri una visita a l’habitació haurà de sortir l’acompanyant.

Hi ha determinades àrees d’assistència especialitzada en les que l’horari pot variar. En aquestes unitats s’informa sobre l’horari de visites als pacients, familiars i acompanyants.

L’acompanyant disposarà d’una butaca per descansar a la nit.

Si teniu algun dubte o voleu alguna informació adreceu-vos a la supervisora o al personal d’infermeria responsable del pacient. També us podeu adreçar a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació.

Gestió de les incapacitats temporals (IT) per ingrés hospitalari

En quins casos es pot demanar la baixa IT?

Els pacients ingressats amb CIP, en situació activa o cobrant subsidi d’atur i que no sigui a causa d’un accident laboral i que no tinguin altres assegurances.

Les secretaries de les unitats d’hospitalització gestionaran la vostra baixa laboral, en cas que sigui necessari.

Espai Entitats - FeSalut

Gestió de Serveis Sanitaris des de les seves diferents línies d'atenció: primària, especialitzada, salut mental, sociosanitària i social ha detectat la necessitat d'oferir una major informació sobre les diferents malalties als nostres usuaris,  amb la finalitat que es puguin implicar i participar del procés d'atenció i seguiment de la seva malaltia.

Des d'aquesta perspectiva s'ha promogut la creació de l'ESPAI DE SALUT GSS, per tal de vincular-nos amb les diferents associacions i entitats que existeixen a Lleida i que treballen en l'àmbit de la salut. Des d'aquest espai pretenem:

  • Conèixer les necessitats dels afectats i del seu entorn per tal d'articular les solucions més escaients.
  • Conèixer l'entorn social i familiar dels afectats, les limitacions que la malaltia provoca i els instruments per fer-hi front.
  • Facilitar la interacció/integració del pacient al seu entorn.
  • Fomentar la creació de grups d'ajuda mútua i pacients experts.
  • Facilitar l'accés dels usuaris de GSS a les activitats que organitzin les entitats.
  • Donar suport a les activitats que organitzen les entitats responent a les necessitats d'infraestructura que tinguin.
  • Així doncs, volem crear un espai permanent orientat a la promoció de la salut a partir de la col·laboració entre GSS i les entitats de l'àmbit de la salut de Lleida.

L'ESPAI SALUT GSS posa a disposició de les entitats la utilització de l'equipament que consta de despatxos, sales taller, aules de formació, aula d'informàtica i suport administratiu per a la gestió i coordinació d'accions.

Imatge
Localització

Adreça
C/ Henry Dunant, 1 25003 Lleida

Imatge
Telèfon

Telèfon
973 10 68 34

Imatge

Correu electrònic
[email protected]

Imagen
3 Planta Despatx 1
Vols reservar una sala de l'Espai de Salut?
Reservar una sala

Contacte

Imatge
Telèfon

Telèfon

973 72 72 22

Imatge
Calendari

Programació

[email protected]
973 72 72 27

Imatge

Centre Salut Mental i Addiccions

[email protected]
973 72 70 60

Imatge
Grup

Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació

[email protected]
973 72 71 74