Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació
Les Unitats d’Atenció a la Ciutadania dels centres d’Atenció Primària tenen com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures de la Ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària.
Els professionals d’aquestes unitats us poden ajudar a gestionar la vostra demanda adreçant-vos al professional o al servei més adient per tal de donar resposta a la vostra necessitat.
Al Centre d’Atenció Primària que teniu assignat, trobareu el vostre professional administratiu de referència a qui us podeu adreçar per tal us tal us pugui ajudar de forma personalitzada.
Cartera de serveis
Atenció directa a la ciutadania
Gestió i seguiment de processos administratius derivats del procés assistencial
Acreditació Targeta Sanitària TSI
Programació de visites
Acollida a la nova persona usuària
Recollida i anàlisi de l’opinió dels usuaris
Lliurament de documentació clínica
Gestió de les sol·licituds dels Drets ARSOPOL (*)
Gestió del Document de Voluntats anticipades DVA
Tramitació altes a la Meva Salut
Tramitació petició de transport sanitari
Gestió sol·licituds del dret a la lliure elecció de l’equip d’atenció primària (EAP) i de professionals MF/Pediatria i infermeria
Altres
(*) Drets ARSOPOL
Política d’atenció a la ciutadania
Contacte i horaris de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania
Política de participació ciutadana
La Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris defineix la seva missió en “Donar una assistència excel·lent a la població de Lleida i l’Alt Pirineu i Aran, prestant serveis d’atenció primària i comunitària, atenció especialitzada, salut mental i drogodependències, atenció sociosanitària i atenció social, desenvolupant la docència i la recerca, i preservant els trets característics de les organitzacions que integren la gerència territorial”, i integra en la seva cultura organitzativa els valors de “Competència, Participació, Compromís, Equitat, Innovació, Transparència i Sostenibilitat”.
La Política de Participació Ciutadana de la Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris s’emmarca dins de la Línia estratègica 4 “Palanques de canvi transversal” del Pla de Salut 2021-2025. Aquesta política es liderada a través dels responsables de les unitats d’Atenció a la Ciutadania i Participació.
El seu objectiu principal és fomentar la participació ciutadana en el disseny i desenvolupament de serveis i polítiques de salut per tal d’introduir l’opinió individual de les persones i de la comunitat. Aquesta participació contempla des de la presa de decisions compartides i l’apoderament del pacient i la comunitat, per fer-se càrrec de la seva pròpia salut, fins als diferents nivells de planificació, gestió i governança de la salut.
Política de participació ciutadana
La Política de Participació Ciutadana es troba orientada a fer realitat els valors de l’organització integrant els següents compromisos amb la ciutadania:
- Promoure que la participació ciutadana esdevingui una pràctica habitual incorporada a la dinàmica de funcionament de l’organització.
- Promoure formes de col·laboració i voluntariat.
- Aconseguir més diversitat ciutadana motivada i compromesa.
- Promoure una participació ciutadana de qualitat, basada en la lògica de la deliberació, i incorporant-hi eines de consulta i suport.
- Incorporar la veu de la ciutadania en el desenvolupament i implantació dels projectes que es duguin a terme.
- Assegurar la integritat assistencial, transversalitat i la coordinació en la gestió global de les necessitats canviants de la persona en la dimensió física, psíquica, funcional, social i administrativa.
- Promoure l’ús adequat del sistema sanitari per part dels ciutadans. Promovent l’autocura, l’autoresponsabilitat i els hàbits saludables, així com la seva participació en la docència, la innovació i la recerca.
- Procurar que el sistema sanitari s’adapti a les necessitats canviants dels ciutadans segons les seves situacions, procurant la integració de tothom, sense discriminació.
Unitat de treball social sanitari
Els treballadors i treballadores socials sanitàries de l’Atenció Primària treballem en els diferents nivells del sistema sanitari i sociosanitari.
Ens centrem en les persones malaltes, les seves famílies i entorn de cura, en els efectes provocats per la malaltia i en la prevenció de les conseqüències de la malaltia i el fet d’emmalaltir.
A l’atenció primària treballem amb l’equip sanitari de manera molt proactiva per avançar-nos a les dificultats que origina la pèrdua de salut, en l’evolució particular de les diferents malalties. Treballem amb les persones i ens coordinem i treballem conjuntament amb els serveis i recursos de la comunitat per donar la millor resposta a les necessitats de les persones.
Treballem a la consulta i també realitzem visites domiciliaries quan el cas ho requereix.
Les nostres funcions queden recollies a l’ordre 06 de maig de 1990 article 72 (ORDRE de 6 de maig de 1990, d'aprovació del Reglament Marc de funcionament dels equips d'atenció primària. (gencat.cat)
El treball social a l’ICS:
Telèfons de contacte
EAP Alta Ribagorça
973 69 11 59
EAP Tremp
973 65 01 10
EAP Pobla de Segur
973 68 13 23
EAP Pallars Sobirà
973 62 14 65
EAP Alt Urgell Sud
973 46 30 22
EAP Seu d’Urgell
973 35 04 70
Guia del pacient
L'equip d'atenció primària (EAP) el formem professionals que tenim cura de la vostra salut al llarg de tota la vida. Us atenem a les consultes del centre d'atenció primària o, si cal, al vostre domicili.
Professionals dels equips
Metges i metgesses de família
Pediatres
Odontòlegs i odontòlogues
Infermers i infermeres
Auxiliars d’infermeria
Treballadors o treballadores socials
Professionals d’atenció a la ciutadania
Referents de benestar emocional, Dietistes-nutricionistes, higienistes dentals i fisioterapeutes
Serveis que us oferim
Activitats preventives (vacunacions, educació sanitària i consells de salut)
Atenció i seguiment de les malalties agudes i cròniques
Atenció i seguiment de la salut dels infants
Atenció domiciliària
Atenció odontològica
Atenció a la salut sexual i reproductiva
Xerrades i activitats adreçades a la comunitat
Informació, tràmits i gestions derivades de l’assistència
Des de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania us oferim
Informació general
Programació de visites
Programació de proves
Atenció telefònica
Tràmits d’elecció i canvi de metges
Lliurament de receptes amb validació sanitària
Tràmit de la targeta sanitària individual
Lliurament de comunicats d’incapacitat temporal
Gestions d’altres prestacions
Lliurament de documentació
Gestions de reclamacions i suggeriments
Altres
Mesures d'accés
Horaris
- CAP Pont de Suert
- Obert 24 hores
- CAP Tremp
- Dilluns a divendres:
de 8 a 20 hores - Dissabtes:
de 10 a 14 hores - Diumenges i festius:
de 11 a 13 hores
- Dilluns a divendres:
- CAP Pobla de Segur
- Dilluns a divendres:
de 8 a 20 hores - Dissabtes:
de 10 a 14 hores - Diumenges i festius:
de 12 a 14 hores
- Dilluns a divendres:
- CAP Sort
- Obert 24 hores
- CAP Oliana
- Dilluns a divendres:
de 8 a 20 hores - Dissabtes:
de 10 a 14 hores - Diumenges i festius:
de 12 a 14 hores
- Dilluns a divendres:
- CAP Seu d’Urgell
- Dilluns a divendres:
de 8 a 20 hores - Dissabtes:
de 10 a 14 hores - Diumenges i festius:
Tancat
- Dilluns a divendres:
Fora d’aquests horaris truqueu al 061
Podeu demanar cita a través de:
La Meva Salut
Espai personal de salut on podeu programar una cita prèvia i contactar amb els vostres professionals de referència a través de l'eConsulta