Imatge
AP Lleida portada
Imatge
Logo AP Lleida
Atenció Primària de Lleida Back to top

Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació

Les Unitats d’Atenció a la Ciutadania dels centres d’Atenció Primària tenen com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures de la Ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària.

Els professionals d’aquestes unitats us poden ajudar a gestionar la vostra demanda adreçant-vos al professional o al servei més adient per tal de donar resposta a la vostra necessitat.

Al Centre d’Atenció Primària que teniu assignat, trobareu el vostre professional administratiu de referència a qui us podeu adreçar per tal us pugui ajudar de forma personalitzada.

Cartera de serveis

Atenció directa a la ciutadania

Acreditació Targeta Sanitària TSI

Programació de visites

Acollida a la nova persona usuària

Recollida i anàlisi de l’opinió dels usuaris

Lliurament de documentació clínica

Gestió de les sol·licituds dels Drets ARSOPOL (*)

Gestió del Document de Voluntats anticipades DVA

Tramitació alta a la Meva Salut

Tramitació petició de transport sanitari

Gestió sol·licituds del dret a la lliure elecció de l’equip d’atenció primària (EAP) i de professionals MF/Pediatria i infermeria

Altres

Política d’atenció a la ciutadania

Contacte i horaris de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania

Política de participació ciutadana

La Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris defineix la seva missió en “Donar una assistència excel·lent a la població de Lleida i l’Alt Pirineu i Aran, prestant serveis d’atenció primària i comunitària, atenció especialitzada, salut mental i drogodependències, atenció sociosanitària i atenció social, desenvolupant la docència i la recerca, i preservant els trets característics de les organitzacions que integren la gerència territorial”, i integra en la seva cultura organitzativa els valors de “Competència, Participació, Compromís, Equitat, Innovació, Transparència i Sostenibilitat”.

La Política de Participació Ciutadana de la Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris s’emmarca dins de la Línia estratègica 4 “Palanques de canvi transversal” del Pla de Salut 2021-2025. Aquesta política es liderada a través dels responsables de les unitats d’Atenció a la Ciutadania i Participació.

El seu objectiu principal és fomentar la participació ciutadana en el disseny i desenvolupament de serveis i polítiques de salut per tal d’introduir l’opinió individual de les persones i de la comunitat. Aquesta participació contempla des de la presa de decisions compartides i l’apoderament del pacient i la comunitat, per fer-se càrrec de la seva pròpia salut, fins als diferents nivells de planificació, gestió i governança de la salut.

La Política de Participació Ciutadana es troba orientada a fer realitat els valors de l’organització integrant els següents compromisos amb la ciutadania:

  1. Promoure que la participació ciutadana esdevingui una pràctica habitual incorporada a la dinàmica de funcionament de l’organització.
  2. Promoure formes de col·laboració i voluntariat.
  3. Aconseguir més diversitat ciutadana motivada i compromesa.
  4. Promoure una participació ciutadana de qualitat, basada en la lògica de la deliberació, i incorporant-hi eines de consulta i suport.
  5. Incorporar la veu de la ciutadania en el desenvolupament i implantació dels projectes que es duguin a terme.
  6. Assegurar la integritat assistencial, transversalitat i la coordinació en la gestió global de les necessitats canviants de la persona en la dimensió física, psíquica, funcional, social i administrativa.
  7. Promoure l’ús adequat del sistema sanitari per part dels ciutadans. Promovent l’autocura, l’autoresponsabilitat i els hàbits saludables, així com la seva participació en la docència, la innovació i la recerca.
  8. Procurar que el sistema sanitari s’adapti a les necessitats canviants dels ciutadans segons les seves situacions, procurant la integració de tothom, sense discriminació.

Unitat de treball social sanitari

Els treballadors i treballadores socials sanitàries de l’Atenció Primària treballem en els diferents nivells del sistema sanitari i sociosanitari.

Ens centrem en les persones malaltes, les seves famílies i entorn de cura, en els efectes provocats per la malaltia i en la prevenció de les conseqüències de la malaltia i el fet d’emmalaltir.

A l’atenció primària treballem amb l’equip sanitari de manera molt proactiva per avançar-nos a les dificultats que origina la pèrdua de salut, en l’evolució particular de les diferents malalties. Treballem amb les persones i ens coordinem i treballem conjuntament amb els serveis i recursos de la comunitat per donar la millor resposta a les necessitats de les persones.

Treballem a la consulta i també realitzem visites domiciliaries quan el cas ho requereix.

Les nostres funcions queden recollies a l’ordre 06 de maig de 1990 article 72(ORDRE de 6 de maig de 1990, d'aprovació del Reglament Marc de funcionament dels equips d'atenció primària. (gencat.cat)

EAP Cappont

973 21 01 75

EAP Eixample

973 28 09 57

EAP Rambla Ferran

973 72 53 81

EAP Onze de Setembre

973 70 12 23

EAP Primer de Maig

973 27 24 46

EAP Balàfia

973 23 06 35

EAP Bordeta – Magraners

973 21 14 77

EAP Bellpuig

973 21 14 77

EAP Pla d’Urgell

973 71 11 64

EAP Balaguer

973 44 60 28

EAP Tàrrega

973 31 08 52

EAP Artesa de Segre

973 40 21 96

EAP Ponts

973 46 10 00

EAP Cervera

973 53 10 48

EAP Guissona

973 55 12 00

EAP Agramunt

973 39 06 35

EAP Alfarràs – Almenar

Almenar: 973 77 02 18
Alfarràs: 973 76 11 36
Alguaire: 973 75 71 77

EAP Les Borges Blanques

973 14 20 33

EAP Lleida Rural Sud

973 14 20 33

EAP Granadella

973 13 32 07

EAP Alcarràs

973 79 57 25

EAP Seròs

973 78 03 28

EAP Almacelles

973 74 20 20

CUAP Lleida

973 22 15 16

Mesures d'accés

  • Per accedir als serveis d’atenció primària cal portar la targeta sanitària individual (TSI).
  • També podeu accedir-hi amb altres documents que acreditin el vostre dret d’accés (targeta sanitària d’altres comunitats, targeta sanitària europea, convenis internacionals, etc.).
  • En cas d’accident de trànsit, laboral o esportiu, entre d’altres, en què hi hagi una companyia o entitat que ha de responsabilitzar-se de cobrir la vostra assistència o prestació, ho haureu de comunicar i facilitar-ne les dades.