Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació
Les Unitats d’Atenció a la Ciutadania dels centres d’Atenció Primària tenen com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures de la Ciutadania en relació amb la salut i l’atenció sanitària.
Els professionals d’aquestes unitats us poden ajudar a gestionar la vostra demanda adreçant-vos al professional o al servei més adient per tal de donar resposta a la vostra necessitat.
Al Centre d’Atenció Primària que teniu assignat, trobareu el vostre professional administratiu de referència a qui us podeu adreçar per tal us pugui ajudar de forma personalitzada.
Cartera de serveis
Atenció directa a la ciutadania
Gestió i seguiment de processos administratius derivats del procés assistencial
Acreditació Targeta Sanitària TSI
Programació de visites
Acollida a la nova persona usuària
Recollida i anàlisi de l’opinió dels usuaris
Lliurament de documentació clínica
Gestió de les sol·licituds dels Drets ARSOPOL (*)
Gestió del Document de Voluntats anticipades DVA
Tramitació alta a la Meva Salut
Tramitació petició de transport sanitari
Gestió sol·licituds del dret a la lliure elecció de l’equip d’atenció primària (EAP) i de professionals MF/Pediatria i infermeria
Altres
(*) Drets ARSOPOL
Política d’atenció a la ciutadania
Contacte i horaris de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania
Política de participació ciutadana
La Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris defineix la seva missió en “Donar una assistència excel·lent a la població de Lleida i l’Alt Pirineu i Aran, prestant serveis d’atenció primària i comunitària, atenció especialitzada, salut mental i drogodependències, atenció sociosanitària i atenció social, desenvolupant la docència i la recerca, i preservant els trets característics de les organitzacions que integren la gerència territorial”, i integra en la seva cultura organitzativa els valors de “Competència, Participació, Compromís, Equitat, Innovació, Transparència i Sostenibilitat”.
La Política de Participació Ciutadana de la Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris s’emmarca dins de la Línia estratègica 4 “Palanques de canvi transversal” del Pla de Salut 2021-2025. Aquesta política es liderada a través dels responsables de les unitats d’Atenció a la Ciutadania i Participació.
El seu objectiu principal és fomentar la participació ciutadana en el disseny i desenvolupament de serveis i polítiques de salut per tal d’introduir l’opinió individual de les persones i de la comunitat. Aquesta participació contempla des de la presa de decisions compartides i l’apoderament del pacient i la comunitat, per fer-se càrrec de la seva pròpia salut, fins als diferents nivells de planificació, gestió i governança de la salut.
Política de participació ciutadana
La Política de Participació Ciutadana es troba orientada a fer realitat els valors de l’organització integrant els següents compromisos amb la ciutadania:
- Promoure que la participació ciutadana esdevingui una pràctica habitual incorporada a la dinàmica de funcionament de l’organització.
- Promoure formes de col·laboració i voluntariat.
- Aconseguir més diversitat ciutadana motivada i compromesa.
- Promoure una participació ciutadana de qualitat, basada en la lògica de la deliberació, i incorporant-hi eines de consulta i suport.
- Incorporar la veu de la ciutadania en el desenvolupament i implantació dels projectes que es duguin a terme.
- Assegurar la integritat assistencial, transversalitat i la coordinació en la gestió global de les necessitats canviants de la persona en la dimensió física, psíquica, funcional, social i administrativa.
- Promoure l’ús adequat del sistema sanitari per part dels ciutadans. Promovent l’autocura, l’autoresponsabilitat i els hàbits saludables, així com la seva participació en la docència, la innovació i la recerca.
- Procurar que el sistema sanitari s’adapti a les necessitats canviants dels ciutadans segons les seves situacions, procurant la integració de tothom, sense discriminació.
Unitat de treball social sanitari
Els treballadors i treballadores socials sanitàries de l’Atenció Primària treballem en els diferents nivells del sistema sanitari i sociosanitari.
Ens centrem en les persones malaltes, les seves famílies i entorn de cura, en els efectes provocats per la malaltia i en la prevenció de les conseqüències de la malaltia i el fet d’emmalaltir.
A l’atenció primària treballem amb l’equip sanitari de manera molt proactiva per avançar-nos a les dificultats que origina la pèrdua de salut, en l’evolució particular de les diferents malalties. Treballem amb les persones i ens coordinem i treballem conjuntament amb els serveis i recursos de la comunitat per donar la millor resposta a les necessitats de les persones.
Treballem a la consulta i també realitzem visites domiciliaries quan el cas ho requereix.
Les nostres funcions queden recollies a l’ordre 06 de maig de 1990 article 72(ORDRE de 6 de maig de 1990, d'aprovació del Reglament Marc de funcionament dels equips d'atenció primària. (gencat.cat)
Telèfons de contacte
EAP Cappont
973 21 01 75
EAP Eixample
973 28 09 57
EAP Rambla Ferran
973 72 53 81
EAP Onze de Setembre
973 70 12 23
EAP Primer de Maig
973 27 24 46
EAP Balàfia
973 23 06 35
EAP Bordeta – Magraners
973 21 14 77
EAP Bellpuig
973 21 14 77
EAP Pla d’Urgell
973 71 11 64
EAP Balaguer
973 44 60 28
EAP Tàrrega
973 31 08 52
EAP Artesa de Segre
973 40 21 96
EAP Ponts
973 46 10 00
EAP Cervera
973 53 10 48
EAP Guissona
973 55 12 00
EAP Agramunt
973 39 06 35
EAP Alfarràs – Almenar
Almenar: 973 77 02 18
Alfarràs: 973 76 11 36
Alguaire: 973 75 71 77
EAP Les Borges Blanques
973 14 20 33
EAP Lleida Rural Sud
973 14 20 33
EAP Granadella
973 13 32 07
EAP Alcarràs
973 79 57 25
EAP Seròs
973 78 03 28
EAP Almacelles
973 74 20 20
CUAP Lleida
973 22 15 16
Mesures d'accés
- Per accedir als serveis d’atenció primària cal portar la targeta sanitària individual (TSI).
- També podeu accedir-hi amb altres documents que acreditin el vostre dret d’accés (targeta sanitària d’altres comunitats, targeta sanitària europea, convenis internacionals, etc.).
- En cas d’accident de trànsit, laboral o esportiu, entre d’altres, en què hi hagi una companyia o entitat que ha de responsabilitzar-se de cobrir la vostra assistència o prestació, ho haureu de comunicar i facilitar-ne les dades.