La política d’atenció a la ciutadania es troba orientada a fer realitat els valors de l’organització, integrant els següents compromisos amb la ciutadania:
- Vetllar per l’acompliment de la Carta de drets i deures de la ciutadania amb relació amb la salut i l’atenció sanitària, i promoure’n el seu coneixement.
- Promoure el voluntariat social i l’associacionisme en l’entorn de la salut, reconeixent la seva importància com a xarxa transformadora i agent promotor de canvis socials
- Garantir a la ciutadania la personalització de l’atenció i el tracte respectuós quan s’adreça a qualsevol professional del sistema sanitari o a l’organització mateixa.
- Donar accessibilitat i atendre amb equitat a cada ciutadà o ciutadana per obtenir un nivell de salut que permeti la millor qualitat de vida i d’autonomia possible, partint del principi de justícia, i tenint en compte els recursos disponibles del sistema, alhora que facilitant-ne l’accés per la via adequada en cada moment.
- Detectar les necessitats en salut no cobertes i conèixer les expectatives de la ciutadania.
- Assegurar la integritat assistencial, transversalitat i la coordinació en la gestió global de les necessitats canviants de la persona en la dimensió física, psíquica, funcional, social i administrativa, tenint en compte els condicionants socials.
- Garantir l’eficiència i la sostenibilitat del sistema en les accions que es realitzen per a l’atenció sanitària i administrativa de la ciutadania i que tinguin un cost/benefici adequat als recursos disponibles.
- Vetllar per la confidencialitat com a preservació de la informació a què tenim accés i de la qual som dipositaris. És un dret bàsic de la ciutadania, així com també un deure bàsics dels professionals del centre de salut, treballadors i proveïdors, que garanteix el dret a la intimitat, la dignitat i l’autonomia de la ciutadania.
- Assegurar la millora contínua, entesa com un procés en el qual participen tots els professionals de l’organització i la ciutadania; tenir com a objectiu l’increment progressiu de la qualitat, la competitivitat i la productivitat. Cal apostar per una actualització constant de les tecnologies i recursos per tal d’oferir aquella assistència que sigui més adequada per a l’atenció de la ciutadania, i en el nivell assistencial més òptim.
- Promoure i facilitar activitats de formació i recerca que millorin les competències dels professionals i les seves actituds. Cal cercar noves idees que aportin valor, fonamentades en el coneixement, i liderar projectes d’investigació i docència.
- Assegurar una estratègia de comunicació tant amb els professionals, com amb la ciutadania.
- Promoure l’ús adequat i responsable del sistema sanitari per part dels ciutadans, amb una perspectiva d’autoresponsabilitat i promoció de l’autocura i els hàbits saludables.
- Procurar que el sistema sanitari s’adapti a les necessitats canviants dels ciutadans segons les seves situacions, procurant la integració de tothom, sense discriminació.