Return

Enquestes a pacients i acompanyants a Urgències de l’Arnau de Vilanova per millorar el servei

Enquestes a pacients i acompanyants a Urgències de l’Arnau de Vilanova per millorar el... Back to top
Lleida,
5/07/2023

Els seus professionals impulsen un pla d’humanització que canviarà la sala d’espera, la informació que es facilita als usuaris i els uniformes.

Imatge
Nous uniformes urgències

El Servei d’Urgències de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida ha engegat un pla d’humanització per millorar l’atenció que es dona als pacients i a les persones que els acompanyen. Entre altres mesures, es millorarà la sala d’espera i tota la informació que es facilita als usuaris del servei, i es canviaran els uniformes dels professionals sanitaris. A més, s’intentaran reforçar els diferents espais on els pacients s’esperen per ser atesos i es donarà suport logístic a pacients i acompanyants fins que estiguin al box de tractament.

Amb l’objectiu d’escoltar i donar resposta a les necessitats reals de les persones que passen pel Servei, els professionals facilitaran a pacients i acompanyants, a partir d’aquesta setmana una enquesta on se’ls preguntarà de quina manera es podria millorar la seva estada a Urgències, especialment a la sala d’espera. Així, s’estudiarà la possibilitat de millorar la comoditat de les cadires, d’instal·lar-hi un jardí vertical, punts de càrrega per a dispositius electrònics, sortidors d’aigua, etc.

Paral·lelament, s’ha redissenyat la informació que es dona al Servei (pòsters i tríptics) i que n’explica el funcionament, els nivells de triatge dels pacients, com es demana la baixa laboral, detalls sobre l’ingrés a l’hospital, l’alta mèdica o els justificants, entre altres aspectes. Els nivells de triatge a Urgències serveixen per donar prioritat a l’hora d’atendre els pacients, que no són atesos per ordre d’arribada sinó per la seva gravetat. Per aquest motiu, és important que els usuaris coneguin quins són els cinc nivells de triatge (reanimació, emergència, urgència, menys urgent i no urgent) i tinguin en compte que els nivells 4 i 5 (menys urgent i no urgent) poden ser atesos a l’atenció primària, ja sigui als centres d’urgències d’atenció primària (CUAP), obert tots els dies les 24 hores, o als punts d’atenció continuada (PAC), ubicats a tots els centres d’atenció primària del territori. Els professionals dels PAC atenen situacions de diferents nivells de gravetat, en horari fora de consulta programada, tant de manera presencial al centre com al domicili.

Una de les mesures més visibles d’aquest Pla d’humanització és el canvi d’uniformes dels professionals del Servei. A partir d’aquesta setmana, els professionals del Servei d’Urgències aniran amb uniformes de color bordeus, que els distingiran de la resta de professionals assistencials de l’Hospital. El color va ser escollit a través d’un procés participatiu entre els més de 150 professionals del Servei.