Unitat d'Atenció a la Ciutadania i Participació
La Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació té com a objectiu vetllar pel compliment dels drets i deures dels pacients en relació amb la salut i l’atenció sanitària. És la Unitat que canalitza les reclamacions, els suggeriments i els agraïments que es puguin generar en el procés assistencial. Així mateix, és la responsable del lliurament de la documentació assistencial que sol·liciti l’usuari.
Estem situats a la planta baixa de l’entrada principal de l’Hospital.
Cartera de serveis
Atenció directa a la ciutadania
Política d’atenció a la ciutadania
La política d’Atenció a la Ciutadania de Gestió de Serveis Sanitaris (GSS) és el document base en el qual s’estableixen els principals valors i objectius que l’organització adopta per obtenir un servei de qualitat en relació amb les demandes de la ciutadania responent realment a les seves necessitats i expectatives.
Horari d’atenció a la ciutadania
Horari laborable
Dilluns a divendres de 9 a 14 hores
Fora d’aquest horari els atendrem als taulells d’informació.
Com contacto amb la unitat?
Personalment
A la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació situada a la planta baixa.
Avda. Rovira Roure, 44 25198 Lleida
Telèfon
Correu electrònic
Formulari
Política de participació ciutadana
La Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris defineix la seva missió en “Donar una assistència excel·lent a la població de Lleida i l’Alt Pirineu i Aran, prestant serveis d’atenció primària i comunitària, atenció especialitzada, salut mental i drogodependències, atenció sociosanitària i atenció social, desenvolupant la docència i la recerca, i preservant els trets característics de les organitzacions que integren la gerència territorial”, i integra en la seva cultura organitzativa els valors de “Competència, Participació, Compromís, Equitat, Innovació, Transparència i Sostenibilitat”.
La Política de Participació Ciutadana de la Gerència Territorial de l’ICS a Lleida, Alt Pirineu i Gestió de Serveis Sanitaris s’emmarca dins de la Línia estratègica 4 “Palanques de canvi transversal” del Pla de Salut 2021-2025. Aquesta política es liderada a través dels responsables de les unitats d’Atenció a la Ciutadania i Participació.
El seu objectiu principal és fomentar la participació ciutadana en el disseny i desenvolupament de serveis i polítiques de salut per tal d’introduir l’opinió individual de les persones i de la comunitat. Aquesta participació contempla des de la presa de decisions compartides i l’apoderament del pacient i la comunitat, per fer-se càrrec de la seva pròpia salut, fins als diferents nivells de planificació, gestió i governança de la salut.
La Política de Participació Ciutadana es troba orientada a fer realitat els valors de l’organització integrant els següents compromisos amb la ciutadania:
Unitat de treball social sanitari
La missió de la Unitat de Treball Social és incorporar la perspectiva social als diagnòstic de salut, per garantir una atenció integral del procés de la malaltia.
Prestem un servei de suport social als pacients, les seves famílies o el seu entorn més proper, durant la seva estada al centre hospitalari amb criteris d’eficàcia, eficiència i proximitat.
Quan et pot resultar útil contactar amb la unitat de treball social
- Has de retornar al teu domicili habitual i necessites suport per organitzar i planificar el retorn.
- Situacions sobrevingudes amb pèrdua de l’autonomia física i/o psíquica.
- Necessitats d’informació i orientació sobre prestacions, serveis i ajudes de caire social.
- Si et trobes afectat/ada per una situació de violència/maltracte o sospites que algun familiar/conegut atès en el nostre centre pot patir-ne.
- Necessites suport per afrontar un diagnòstic de salut.
- Et trobes una situació de dol per mort sobtada o traumàtica.
- Si necessites suport en la pressa de decisió o en la resolució de conflictes.
Circuit d’activació
- Hospitalització: sol·licitar al personal de l’equip de salut (metge/essa o infermer/a) que faci Interconsulta a la Unitat de Treball Social.
- Consultes externes: quan el facultatiu que atén al pacient valora necessari la intervenció de Treball Social sol·licitarà una primera visita de treball social presencial o telefònica.
Per qualsevol informació addicional pots contactar i demanar per la Unitat de Treball Social de cada centre.
Hospital Universitari Arnau de Vilanova
+34 973 24 81 00
Hospital Universitari de Santa Maria
+34 973 72 72 22
Hospital Comarcal del Pallars
+34 973 65 22 55
Horaris d’atenció
- Hospitalització: de dilluns a divendres de 8:00 a 15:30 hores
- Consultes externes:
- Salut Mental: dilluns a divendres de 8:00 a 15:30 hores
- Unitat de Trastorns Cognitius: dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 hores
Ubicació
Integrats a les diferents unitats i serveis d’hospitalització o de les consultes externes
Mesures d'accés
Per norma general, a les habitacions es permet un màxim d’un acompanyant per pacient, i sempre preval el criteri assistencial. Qualsevol excepció al protocol de visites serà valorada per l’equip assistencial i gestionada des de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació de l’Hospital.
L’horari de visites de pacients hospitalitzats és de 12 h a 14 h i de 18 h a 20 h. Quan entri una visita a l’habitació haurà de sortir l’acompanyant.
Hi ha determinades àrees d’assistència especialitzada en les que l’horari pot variar. En aquestes unitats s’informa sobre l’horari de visites als pacients, familiars i acompanyants.
L’acompanyant disposarà d’una butaca per descansar a la nit.
Recordeu: si teniu algun dubte o voleu alguna informació, adreceu-vos a la supervisora o al personal d’infermeria responsable del pacient. També us podeu adreçar a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació.
Altres informacions d'interès
Participa
Construïm una atenció a la salut més oberta, transparent i col·laborativa. Comparteix la teva experiència amb nosaltres i ajuda’ns a dissenyar solucions per una atenció adaptada a les necessitats actuals dels pacients, professionals i el seu entorn.