El Servei d’Urgències de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova ha reforçat durant l’últim any l’equip de professionals que desenvolupen la tasca d’informadores amb l’objectiu de millorar la informació que reben els pacients i els familiars que esperen a Urgències. L’equip, format per quatre professionals, ofereix aquest servei de dilluns a diumenge de 8 a 22 h i està ubicat als espais d’espera d’Urgències.
La seva funció és informar els pacients, resoldre dubtes, avisar familiars i ajudar en el moment de l’alta sobre alguns recursos com la farmàcia de guàrdia o on es pot sol·licitar la baixa. A més, donen suport en la derivació inversa als pacients que ho necessiten ajudant amb els dispositius electrònics.
Des d’aquest mes de gener, l’equip d’informadores disposa de l’aplicació Infofamilia, que permet veure el temps d’espera dels pacients, així com la seva ubicació si ja han estat visitats, si estan pendents de proves o fins i tot si estan pendents d’ambulància per alta.
A més, s’ha incorporat una nova funcionalitat, que és l’avís mitjançant SMS als familiars quan un pacient marxa en ambulància del Servei. D’aquesta manera, la gent pot saber el temps d’espera fins que arribi el pacient a domicili o si el pacient s’ha traslladat a un altre centre, ja sigui hospitalari, sociosanitari o residència. La valoració per part dels pacients d’aquest equip ha estat molt positiva.